Descriere și informații generale

Concurs internațional „Digital Challenge” –  „Inovație digitală pentru un viitor sustenabil”

Concursul internațional (online) „Digital Challenge” –  „Inovație digitală pentru un viitor sustenabil” se adresează tinerilor cu vârste cuprinse între 14 și 26 de ani și include domenii precum programare, proiectare 3D/modelare 3D și aeromodelism. Concursul va oferi participanților o platformă de exprimare a creativității și a abilităților lor în domeniul digital.
Astfel, toți cei înscriși în concurs vor putea elabora individual sau în echipă modele care să propună abordări inovative pentru fiecare categorie de concurs. O persoană sau o echipă se poate înscrie cu un singur proiect la fiecare categorie. La înscriere, participanții sub 18 ani vor atașa și acordul unui părinte sau al tutorelui legal pentru participare la competiție, conform cu Anexa 1.

Proiectele se depun la adresa de e-mail: inscriere@digitalchallenge.ro
Proiectele înscrise în concurs vor fi postate pe pagina de Facebook a evenimentului și vor intra în etapa de jurizare (stabilit anterior).

1. Organizatori:
Proiectul este inițiat Asociația „SUPORT REGIUNEA CENTRU” și este realizat în parteneriat cu Autoritatea pentru Digitalizarea României, și cu Asociația pentru Știință, Tehnologie și Întreprinzători Inovativi – ȘTII, cu sprijinul Mastercard Romania și al Academiei Europene a Regiunilor (AER)

2. Categorii de concurs:

  • Programare – la această secțiune vor fi 3 categorii de vârstă: 14-16 ani, 17-19 ani, 20-26 de ani, care vor fi evaluate și premiate separat. Proiectul poate fi realizat individual sau în echipă de maximum 3 persoane – pentru participanții sub 18 ani participarea la competiție este condiționată de acordul unui părinte sau al tutorelui legal. Limbajele de programare alese sunt la liberă alegere.
  • Proiectare și Modelare 3D – la această secțiune vor fi 3 categorii de vârstă: 14-16 ani, 17-19 ani, 20-26 de ani, care vor fi evaluate și premiate separat. Proiectul poate fi realizat individual sau în echipă de maximum 3 persoane – pentru participanții sub 18 ani participarea la competiție este condiționată de acordul unui părinte sau al tutorelui legal.
  • Aeromodelism – la această secțiune vor fi 3 categorii de vârstă: 14-16 ani, 17-19 ani, 20-26 de ani, care vor fi evaluate și premiate separat. Proiectul poate fi realizat individual sau în echipă de maximum 3 persoane – pentru participanții sub 18 ani participarea la competiție este condiționată de acordul unui părinte sau al tutorelui legal.

Descriere: Tema concursului: „Inovație digitală pentru un viitor sustenabil”

Concursul internațional „Digital Challenge” se axează pe promovarea inovării digitale în domeniul IT pentru a contribui la construirea unui viitor sustenabil avand ca scop încurajarea participanților să gândească și să dezvolte proiecte inovatoare care să abordeze provocările și problemele actuale legate de
sustenabilitate prin utilizarea tehnologiilor digitale. 

Câteva exemple de proiecte care se pot realiza:

Programare:

  1. „Aplicație mobilă pentru educație”: Participanții vor dezvolta o aplicație mobilă interactivă, care să faciliteze procesul de învățare pentru elevi. Aceasta poate include exerciții de programare, lecții structurate și evaluări online. Participanții vor trebui să-și utilizeze cunoștințele de programare pentru a crea o interfață intuitivă, funcționalități interactive și un design atractiv.
  2. „Platformă de dezvoltare a abilităților de gândire logică”: Participanții vor construi o platformă online care să ofere jocuri și provocări care să îmbunătățească abilitățile de gândire logică și rezolvare de probleme. Această platformă poate include exerciții de algoritmică, puzzle-uri și
    provocări interactive, cu diferite niveluri de dificultate.
  3. „Platformă de dezvoltare a abilităților STEM”: Participanții vor crea o platformă online care să combine elemente de programare, proiectare 3D și aeromodelism, oferind resurse educaționale și provocări pentru dezvoltarea abilităților STEM (Știință, Tehnologie, Inginerie și Matematică).
    Aceasta va încuraja tinerii să exploreze și să integreze diferitele aspecte ale domeniilor digitale.

 

Proiectare/Modelare 3D:

  1. „Crearea unui oraș virtual”: Participanții vor colabora pentru a proiecta și construi un oraș virtual în mediul 3D. Aceasta implică crearea de clădiri, străzi, parcuri și alte elemente arhitecturale, folosind software specializat. Participanții vor trebui să-și folosească imaginația și abilitățile de proiectare pentru a crea un oraș virtual realist și captivant.
  2. „Designul unui produs inovator”: Participanții vor fi provocați să proiecteze un produs inovator folosind modelare 3D. Aceasta poate fi o unealtă, un dispozitiv electronic sau orice alt obiect care să aducă îmbunătățiri în viața de zi cu zi. Vor trebui să-și dezvolte abilitățile de design, să ia în considerare aspecte ergonomice și să prezinte produsul lor prin intermediul unui model 3D detaliat.
  3. „Design sustenabil în realitatea virtuală”: Participanții vor utiliza software de proiectare 3D și tehnologie de realitate virtuală pentru a crea un mediu virtual interactiv, în care vor prezenta soluții inovatoare pentru problemele de mediu și sustenabilitate. Acestea pot include construirea
    unui oraș ecologic, implementarea de energii regenerabile și promovarea practicilor eco-friendly.

 

Aeromodelism:

  1. „Construcția și programarea unui drone autonom”: Participanții vor construi un drone și vor programa algoritmi pentru zbor autonom și navigație. Vor fi provocati sa învețe despre componentele dronei, tehnologiile de control și vor trebui să dezvolte abilități de programare pentru a programa dronele pentru misiuni specifice.
  2. „Designul și construcția unui aeromodel inovator”: Participanții vor fi încurajați să proiecteze și să construiască un aeromodel inovator, folosind materiale ușoare și tehnici avansate de construcție. Vor trebui să-și pună în aplicare cunoștințele de aerodinamică și să creeze un aeromodel care să aibă caracteristici de zbor superioare, precum stabilitate și manevrabilitate.
  3. „Drone pentru monitorizare și conservare a mediului”: Participanții vor proiecta și construi drone care să fie utilizate pentru monitorizarea mediului și conservarea resurselor naturale. Acestea vor fi echipate cu senzori pentru colectarea datelor despre calitatea aerului, poluare, defrișări ilegale etc. și vor dezvolta algoritmi de analiză a datelor pentru generarea de informații relevante pentru protecția mediului.
  4. Construirea și testarea unui aeromodel autonom cu funcții avansate de stabilizare și control, care să poată fi utilizat în misiuni de supraveghere aeriană sau livrare de mărfuri în zone greu accesibile.
  5. Proiectarea și construcția unui aeromodel de curse cu control radio, cu un design aerodinamic avansat și sisteme de propulsie eficiente, pentru a participa la competiții naționale și internaționale de aeromodele.
  6. Realizarea unui simulator de zbor pentru aeromodele, care să ofere utilizatorilor o experiență realistă de pilotaj și să permită antrenamentul în condiții de siguranță și controlate.

Acestea sunt doar câteva exemple de proiecte care pot fi abordate în domeniile programării, proiectării 3D și aeromodelismului în cadrul temei „Inovație digitală pentru un viitor sustenabil”

Aceste propuneri de proiecte combina domeniile de concurs (programare, proiectare 3D și aeromodelism) într-o abordare integrată, adresând aspecte cheie ale inovației digitale și sustenabilității.

3. Participare și încărcare proiect:

Înscrierea participanților / echipelor se va face prin următorul link:
FORMULAR 

ACORD PARENTAL

PROTECŢIA DATELOR PERSONALE

Proiectele se depun la adresa de e-mail: inscriere@digitalchallenge.ro

La depunerea proiectului se specifică:

  • Numele și prenumele participantului/ participanților, vârsta și adresa
  • Date de contact (telefon, e-mail)
  •  Categoria de concurs aleasă
  • Denumirea proiectului

Se adaugă în atașament: Documentele cerute pentru fiecare secțiune – a se vedea pct. 2.

4. Calendar eveniment:

Agenda evenimentului:

–  01 iulie 2023: Lansarea înscrierilor în competiție (concursul internațional „Digital Challenge”) și distribuția sugestiilor de subiecte de concurs pe site-ul www.digitalchallenge.ro;

–  01 iulie 2023 – 31 august 2023, ora 23.59: Perioada de înscrieri în competiție;

–  01 septembrie 2023 – 07 octombrie 2023, ora 23.59: Transmiterea proiectelor;

–  08 octombrie 2023 – 20 octombrie 2023: Evaluarea proiectelor;

– 21-22 octombrie 2023: Conferință – eveniment fizic (transmis și live) pentru prezentarea proiectelor câștigătoare, premierea, susținerea sesiunilor de prezentări ale speakerilor, prezentări companii/instituții și workshop-uri;

– 21-22 octombrie 2023: Sesiune de comunicări științifice indexată într-o bază de date internațională (Google Academic, ProQuest, EBSCO, SCOPUS, IEEE, etc.) dedicată cadrelor didactice din mediul universitar și specialiștilor in domeniu. Sesiunea de comunicări științifice va fi susținută de Universitatea Danubius Galați, partenerul academic al acestui proiect.

5. Reguli generale:

  • Utilizarea modelelor sau proiectelor realizate de către alte persoane este strict interzisă și duce la descalificare (de ex: utilizarea exclusivă a modelelor sau proiectelor de pe Internet). Dacă anumite proiecte, idei servesc ca sursă de inspirație, acestea trebuie să fie menționate.
  • Înscrierea și depunerea proiectului se realizează în intervalul specificat în calendar. Proiectele depuse după această dată nu vor mai fi luate în considerare.
  • E-mailul de înscriere trebuie să conțină datele specificate la punctul 3. Raportul, în funcție de categorie, se completează și se transmite în format *.docx sau *.pdf, având cele menționate la punctul 2.
  • De a oferi date reale și corecte organizatorilor.
  • De a nu utiliza termeni jignitori și/sau violenți
  • Pentru participare, fiecare persoană trebuie să ofere acordul GDPR din Anexa 2 – când se completează linkul de înscriere.
  • Toți participanții minori trebuie să aibă acordul unui părinte sau al tutorelui legal pentru a putea participa la competiție – Anexa 1 – când se completează linkul de înscriere.

 

Respectarea condițiilor enumerate anterior duc la înscrierea automată în competiție. Organizatorul consideră înscrierea la concurs o acceptare a prezentului regulament.

6. Criterii de evaluare:

  • Inovație și creativitate – 25%
  • Complexitate – 25%
  • Utilitate – 30%
  • Prezentare raport – 20%

 

Juriul este format din reprezentanți ai partenerilor evenimentului – 1 membru din partea organizatorilor, 2 membrii – sector educațional – 2 membrii – sector privat. Fiecare membru oferă note de la 1-10 pentru fiecare criteriu de evaluare, iar nota finală a fiecărui jurat se va stabili în funcție de procentajele fiecărui
criteriu. Nota finală a proiectului este media aritmetică a celor 5 note ale juraților.

7. Caz de forță majoră

Concursul va putea fi amânat/întrerupt în caz de forță majoră sau printr-o decizie a Organizatorului, dar nu înainte de a anunța publicul pe canalele oficiale.

8. Modificări

Organizatorul își rezervă dreptul de a modifica oricând prevederile prezentului Regulament, în măsura în care se va impune acest lucru, cu condiția anunțării modificărilor.

9. Contact

Pentru mai multe detalii referitoare la concurs și conferință, vă rugăm să ne contactați pe adresa contact@digitalchallenge.ro

Inovație digitală pentru un viitor sustenabil!

digital challenge

SESIUNE DE COMUNICĂRI ŞTIINŢIFICE
DIGITAL CHALLENGE

Sesiunea de comunicări științifice va fi sustinuta de Universitatea Danubius Galați, partenerul academic al acestui proiect, care va juca un rol esențial în susținerea sesiunii de comunicări științifice din cadrul proiectului. Această sesiune se adresează studenților, masteranzilor, doctoranzilor și cadrelor didactice din mediul universitar, oferindu-le o platformă valoroasă pentru a-și împărtăși cercetările și descoperirile în domeniul inovației digitale și al sustenabilității. Comunicările științifice prezentate în cadrul acestei sesiuni vor fi indexate într-o bază de date internațională și vor contribui la dezvoltarea cunoașterii în domeniul digital și la promovarea excelenței academice.
 
„Totul este comunicare, este un postulat care acum două decenii reunea o paletă foarte largă de studii și cercetări în diverse domenii ale științelor socio-umane. Mai târziu, un cercetător canadian, Marshall McLuhan ne-a zis că „mediul este mesajul” , anticipând cumva ceea ce noi numim astăzi „era digitalizării”. Internetul este peste tot, comunicând digital în toată lumea, și putem spune că suntem digitali pentru că avem acest privilegiu de a fi  contemporani cu utilitatea digitalizării, dar, în egală măsură, știm că avem nevoie de noi competențe în această provocare fantastică a digitalizării în mod concret și asumat! Recunoaștem, cu mult entuziasm, nevoia de a avea cât mai mulți tineri specialiști în digitalizare și suntem extrem de bucuroși să putem fi parte din această poveste care se numește Digital Challenge 2023!”  susține Conf. univ. dr. Andy Corneliu Puşcă, Președintele Universității  Danubius.
 
 

CONFERINTA DIGITAL CHALLENGE

Conferința Internațională, se va desfășura fizic în zilele de 21 și 22 octombrie 2023 și va fi transmisă și live.

Conferința va fi o ocazie extraordinară pentru a face cunoștință cu proiectele câștigătoare și pentru a explora idei inovatoare într-o serie de sesiuni de prezentări susținute de speakeri de marcă.

Pentru a vă înscrie ca și speaker la Conferința Internațională, vă rugăm să completați Formularul pentru inscriere la conferinta

Suntem nerăbdători să vă avem alături în cadrul acestei conferințe remarcabile și suntem convinși că contribuția dumneavoastră va aduce o valoare inestimabilă evenimentului nostru.

Vă mulțumim pentru interesul și implicarea dumneavoastră.

Cu sinceritate, Echipa Digital Challenge

Internetul este prezent pretutindeni și intră în viețile tinerilor încă din primii ani de viață – de la jocurile care îi ajută să învețe să citească până la primele conturi pe social media și interacțiunea online. Și, mai nou, chiar și școala online. Iar competențele digitale îi ajută să se dezvolte pe toate planurile. Competențele digitale le permit tinerilor să interpreteze și să aplice părțile teoretice, să facă legăturile atât de utile pentru integrarea în societate după absolvirea liceului/facultății și să îi ajute la începutul carierei. Digitalizarea României trebuie făcută de la firul ierbii, să vorbim cu cei care ar trebui să adopte această digitalizare, cu elevii, cu studenții”, a afirmat Dragoș Tohănean, vicepreședinte al Autoritătii pentru Digitalizarea Romaniei.

Importanța dezvoltării de programe educaționale în colaborare cu mediul academic, sectorul privat și autoritățile publice este esențială pentru crearea unei societăți funcționale și inovatoare. Mediul academic aduce expertiza în pedagogie și dezvoltarea de programe educaționale de calitate, sectorul privat aduce expertiza în tehnologie și inovație, iar autoritățile publice furnizează suport financiar și infrastructura necesară.  Consider că, doar prin expertiza oferită de aceste entități, se poate asigura o pregătire eficientă a tinerilor pentru provocările viitorului”, susține Silvia-Daniela POHRIB, președinte al Asociației Suport Regiunea Centru.

Transferul de expertiză de la specialiști către tineri reprezintă o provocare reală în ziua de azi. Nevoia unei dezvoltări rapide a capacității de inovare și a absorbției de tehnologie, precum și necesitatea de experiență și pregătire practică a tinerilor în diverse domenii noi, sunt aspecte esențiale în această ecuație. În calitate de vicepreședinte al Asociației pentru Știință, Tehnologie și Întreprinzători Inovativi, recunosc aceste provocări și îmi asum rolul în promovarea soluțiilor și inițiativelor care să faciliteze acest transfer de expertiză către tineri”, sustine Bogdan Panait, vicepreședinte al Asociației pentru Știință, Tehnologie și Întreprinzători Inovativi.